A auga patos!!!
Esta entrada irá dedicada a un dos deportes
individuais máis coñecidos, a natación. Todos os luns iremos a piscina de Frigsa a aprender ou
mellorar a nosa técnica nos diferentes estilos, así como a aprender a ensinar este
deporte aos diferentes colectivos de xente. Polo de agora só fomos un día a
piscina, e foi un dia de toma de contacto e avaliación inicial. Os profesores,
Eduardo e Somorrostros foron un a un facéndonos unha serie de probas para ver
cal era o noso punto de partida e o nivel medio da clase, para poder estruturar
as súas sesións. As probas que nos fixeron foron sinxeliñas, e tratábase de ver
como nos desenvolviamos nos estilos crol, braza e buceo, cal era a nosa flotabilidade
en estático e dinámico e se controlábamos a respiración. En xeral o nivel da clase e bo para ir comezando,
hai compañeiros que nadan moi ben, outros que non o facemos tan ben, pero non
hai ninguén que non se defenda chapoteando un pouquiño.
Mentres os nosos compañeiros facían a práctica,
Eduardo aproveitou para darnos as primeiras pinceladas sobre metodoloxía,
deixándonos ver por exemplo que cando unha persoa e principiante en natación
pode ir os primeiros días moi nervioso/a, por iso é realmente importante tratar
de tranquilizalo/a, tratándoo/a con moito cariño e paciencia para que non se
asuste máis do que xa está. Outro aspecto importante a hora de ensinar natación
a un principiante é a maneira de comunicarnos, que debe ser clara e directa,
non debemos dar rodeos nin dar oitenta ordes a vez.
Ademais destas clases prácticas na piscina tamén
temos, durante a semana, clases teóricas onde analizaremos vídeos para chegar a
visualizar mentalmente os movementos, a coordinación e a respiración de cada
estilo, así como os diferentes aspectos teóricos de cada un deles. Pero a cousa
non queda aí, xa que a natación non son so catros estilos, senón que tamén
existe a natación para bebés, para maiores, a natación recreativa, o
acondicionamento físico en piscinas...
Con relación a análise dos diferentes estilos, dicir
que me parece algo verdadeiramente complicado. Estes días en clase estivemos
vendo vídeos dos diferentes estilos para comezar coa súa análise e asimilación
dos conceptos asociados, como pode ser “recobro”, “tracción”, “rolido”... e
dinme conta de que me vai levar moitas horas chegar a asimilar todo o que
engloba a técnica de natación.
Xa para finalizar deixo aquí unha descrición dos 4
estilos de natación sacada da páxina http://www.i-natacion.com/
a cal me parece totalmente recomendable para estudar todo o relacionado con
natación.
CROL
O crol é un estilo relativamente
fácil de aprender, cómodo de realizar e económico en canto a resistencia se
refire.
No crol, os nadadores utilizan unha acción de brazos e
un batido de pés alternativo. Un ciclo completo deste estilo componse dunha
acción completa do brazo dereito, unha completa do esquerdo e dun número
variable de batidos de pernas.
O movemento dos brazos é alternativo e mentres un
deles se move cara adiante polo aire coa man
disposta a entrar na auga, e o
cóbado relaxado, o outro brazo móvese avanzando baixo a auga en sentido
contrario ao outro brazo.
O movemento de pernas tamén se denomina "patada
oscilante" e consiste nuns movementos alternativos das pernas que parten
da cadeira, nun movemento de arriba e abaixo, coas pernas relaxadas, os pés
cara a dentro e os dedos de punta.
Utilízanse distintos ritmos na acción de pernas con
respecto á coordinación entre brazos e pernas, segundo o nadador e a distancia
a realizar. Os batidos de pés que prevalecen son o de 6, o de 4 e o de 2
batidos. Así, os nadadores de longa distancia adoitan realizar 4 ou 2 batidos e
os de velocidade 6.
En todos os estilos da natación é moi importante ter
conciencia, polo menos ao principio, da respiración. No estilo de crol tómase
aire, inhálase pola boca ao virar a cabeza ao carón, e expúlsase o aire, exhalase
baixo a auga. É moi recomendable aprender a respirar polos dous lados, cada 3
ou cada 5 respiracións, xa que se nos limitamos a respirar sempre polo mesmo
lado pódese chegar a xerar unha descompensación da columna.
Para o estudo da técnica do estilo crol, autores como
Maglischo, Costill ou Richardson, analizan a mecánica do estilo describindo as
diferentes posicións e movementos do corpo nas seguintes partes: A posición do
corpo, a respiración, a acción de pernas e brazos e a coordinación do estilo
completo.
ESPALDA
Como no crol de fronte, o estilo espalda consiste
nunha acción alternativa dos brazos e das pernas. Con todo, a diferenza do
crol, os nadadores están sobre as súas costas, en posición dorsal. Isto
obrígalles a realizar as brazadas cunha traxectoria máis lateral que por baixo
da auga, como sucede no crol.
É o único estilo no que a cara nunca queda mergullada
na auga, excepto nas viraxes e as saídas. Por este motivo, algunhas
publicacións e/ou autores sobre natación afirman que o ritmo respiratorio non é
tan importante como noutros estilos. Con todo, o coordinar a respiración cos
movementos de brazos é fundamental, como noutros estilos, para que a fatiga
xurda o máis tarde posible.
A desvantaxe que ten este estilo é que o nadador non
visualiza cara a onde vai e ten que buscar puntos de referencia, especialmente
nos volteos e na chegada, para saber onde está. Isto conséguese con
experiencia.
Outra característica que comparte co estilo crol é que
o corpo vira a través do seu eixo longitudinal, excepto a cabeza que permanece
fixa; é o que se coñece como rolido pero en posición supina. O regulamento
actual de natación esixe que o nadador de costas permaneza sobre as súas costas
mentres nada e non supere este xiro ou rolido máis de 90 graos.
Os movementos propulsores das pernas tamén ten
similitudes co crol xa que é un movemento alternativo das pernas, de arriba a
abaixo. A diferenza, á parte da posición dorsal, é que a propulsión se realiza
co movemento ascendente de cada perna.
Tamén é o único estilo, dos catro recoñecidos
oficialmente pola FINA, en cuxas competicións os nadadores saen de dentro da
auga.
MARIPOSA
O estilo mariposa require unha correcta coordinación
entre os brazos e as pernas, pero tamén é preciso coñecer a súa técnica para
unha correcta execución. Ademais, precisa dun grao de forza algo maior que o
resto de estilos.
A realización da mariposa emprega un batido ou patada
de golfiño coas pernas simultaneamente cara abaixo e cara arriba, é dicir, coas
dúas pernas xuntas e á vez, sendo a acción cara abaixo a que proporciona a
propulsión. A acción de brazos realízase igualmente de forma simultánea.
Por cada acción de brazos ou brazada realízanse dúas
patadas: A primeira patada cara abaixo realízase cando as mans saen da auga
(facilita a saída da cabeza e a recuperación de brazos) e a segunda patada cara
abaixo prodúcese cando as mans entran na auga (para non perder velocidade).
Neste punto existen diferenzas de opinión por parte dalgúns autores, xa que uns
afirman que a intensidade ou esforzo das dúas patadas é exactamente igual, e
que son as diferenzas posturales do corpo a causa de que o primeiro golpe
pareza máis potente que o segundo. Doutra banda, están os que pensan que a
primeira patada é máis forte que a segunda.
Outra das características máis rechamantes da mariposa
é un movemento ondulatorio do corpo, en forma de "S" tumbada, dalgún
modo parecido ao nado dos golfiños, o cal resulta da perfecta coordinación
entre brazos, pernas e as diferentes posicións do corpo. Tampouco este punto
está exento de discusión xa que algúns autores dubidan ou afirman que dita
ondulación non existe e que é produto dun efecto visual. E en parte teñen razón
porque dita ondulación só se describe como unha traxectoria.
Do mesmo xeito que ocorre con outros estilos, o seu
estudo descomponse en varias accións e movementos, cada unha deles con varias
fases que á súa vez se subdividen noutras:
·
Posición do
corpo.
·
Acción de
brazos:
o
Tracción acuática ou fase propulsiva.
Entrada.
Agarre.
Tirón.
Empuxe.
o
Recobro ou fase aérea.
·
Acción de
pernas:
o
Patada descendente ou propulsión.
o
Patada ascendente.
·
Coordinación:
o
Brazos - respiración.
o
Brazos -
pernas.
·
Respiración.
BRAZA
A pesar de que é
o estilo máis lento dos catro e un dos máis difíciles de aprender tecnicamente,
a braza conta con algunhas características positivas con respecto a outros
estilos, algunhas das cales son:
- Mellor capacidade de orientación visual e auditiva.
- Boa posibilidade respiratoria.
- Movementos simétricamente racionais que requiren pouca forza e unha gran autonomía de nado, entre outras.
Con todo, este
estilo tamén conta con algúns aspectos negativos, que se deberán ter en conta á
hora da súa práctica. Os máis importantes son: gran impacto sobre meniscos e
ligamentos do xeonllo e o aumento excesivo da tensión na columna lumbar
(lordose). Outros puntos negativos da braza son a dificultade de adquirir unha
técnica correcta tanto de pernas como de coordinación brazos-pernas.
Evidentemente, á
hora de elixir un estilo de nado, ademais dos aspectos positivos e negativos de
calquera estilo, deberase ter en conta a predisposición natural de cada persoa
por algún deles.
Unha das
peculiaridades máis importantes deste estilo é que a súa patada ten tanta
importancia como a súa brazada, é dicir, un 50% da efectividade do nado está na
patada e o outro 50% na brazada.
Como xa se dixo,
o estilo de braza é o máis lento de todos os estilos. Isto débese a que na
etapa final do movemento de brazos ou pernas, a recuperación, realízase case na
súa totalidade baixo a auga, e isto significa un considerable freo ou
resistencia ao avance.
A braza está a
experimentar cambios de estilo a un ritmo moito máis rápido que os demais. Ata
fai relativamente pouco tempo a braza nadábase mantendo o corpo máis ou menos
plano (horizontal), coas cadeiras próxima á superficie, con todo, na
actualidade os nadadores e expertos avogan pola eficacia de nadar este estilo
de forma ondulante, coas cadeiras máis baixas e os ombreiros fluctuando cara
arriba e cara a adiante, fora da auga na fase de respiración. Trátase dunha
posición máis parecida á posición adoptada no estilo de mariposa e cuxa vantaxe
consiste en diminuír a resistencia e en aumentar a propulsión.
Ningún comentario:
Publicar un comentario