De novo, ademais
de aprender rugby tag, de xogar e divertirnos e de adestrar para o torneo de
rugby de San Cidre, aprendemos metodoloxía,
e dicir, formas e estratexias de organizar un grupo, adaptar materiais,
situación...
Comezarei pola distribución do grupo, a formación de
equipos.
Non sempre
debemos deixar que os usuarios formen eles os grupos, xa que non se poderían
enriquecer do que os outros compañeiros aportan o grupo; nin os debemos formar
nos sempre, xa que coartaremos a libre elección.
Unha boa
estratexia de formación de grupos e a que usou Eduardo, que consiste en nomear
a uns cantos líderes que serán os encargados de formar os seus grupos. Facendo
isto posibilitamos que as persoas máis tímidas participen, escollan... e é
outra forma diferente de distribuír un grupo, evitando así pecharnos na
monotonía e estancarnos no de sempre.
Outra estratexia
metodolóxica moi interesante e imprescindible a hora de tratar cun grupo, é a adaptación do material, as instalacións e
as actividades, as nosas necesidades.
Durante as
sesións de lanzamentos, a maioría de nos adaptou o material e as instalacións
existentes, para o que precisábamos.
Por exemplo,
para a fase de volteos no lanzamento de xabalina usáronse picas, malia que as
picas non sexan o material que se lanza habitualmente, pero era interesante
usalas nesa situación.
Tamén nestas
sesións adaptamos o espazo as nosas necesidades, creando as áreas de lanzamento
con cordas en calquera dos lugares onde tivésemos que levar a cabo a sesión.
Un exemplo de
adaptación dunha actividade podemos vela na variación das medidas do campo de
rugby tag. Nos últimos partidos de Rugby tag, Eduardo acurtou o campo e fíxoo
máis ancho, adaptándoo así ao que el pretendía que aprendésemos (solucións
tácticas mediante a colocación no campo).
E xa para
rematar, outra das cousas imprescindibles nunha sesión cun grupos e o
tratamento transversal dos valores, a
empatía...
É fundamental
que dentro do grupo ninguén se sinta discriminado, apartado... feito que se soe
dar cando falamos de actividades relacionadas coa condición física, xa que son
moi evidentes os distintos niveis, e máis se usamos actividades de competición.
Por iso debemos usar estratexias que non deixen a ninguén en evidencia, ademais
de ensinar respecto, tolerancia, saber gañar e tamén saber perder, aos noso
usuarios.
No torneo de
rugby tag da pasada semana, no cal éramos catro equipo, enfrontámonos dous a
dous, e de hai saíron os equipos que se enfrontarían polo ouro (os dous
gañadores), e os dous que se enfrontarían pola prata (os dous que perderon), e
desta forma, todos xogamos ata o final con esperanza de gañar algo. Polo tanto
a nosa motivación seguía sendo alta e a sensación de perdedores desapareceu.
Outra estratexia
de introdución de valores e empatía nunha sesión, é a asunción de roles. Se nos
poñemos na situación de outra persoa é máis fácil empatizar con ela.
Esta estratexia
e moi efectiva para a a comprensión do papel de árbitro, por iso é moi
importante a hora de xogar deportes de equipo, que todos os membros do grupo
asuman ese rol, e se dean conta do difícil que é ,e do que molestan as faltas
de respecto e a presión dos xogadores.
Ningún comentario:
Publicar un comentario