A sesión de David
Fernandez, Alberto e Jorge realizárona sen estar presente Eduardo (o profesor),
por iso foi unha sesión un tanto especial.
Para empezar, foilles máis
complicado dirixila, xa que estábamos algo dispersos, e custaba prestar
atención, pero aínda así, puxeron interese e sacárona adiante.
Aquí deixo a sesión, para
logo facer o análise metodolóxico:
Sesión da fase introductoria de atletismo
Sesión
introductoria de atletismo (habilidades motrices básicas)
Material: A colocación de material realizarase 10 minutos antes de iniciar a sesión. (12 mini vallas, 12 conos, 12 pelotas, 1 caixa).
|
Objetivos: O obxetivo principal sería a mellora de habilidades motrices básicas. Obxetivos
secundarios serían mellora de resistencia, coordinación e cooperación.
|
Grupo: Para nenos de entre 8-9 años de edad,
aproximadamente 24 nenos en total.
|
Instalación: Pista de atletismo e alrededores.
|
Metodoloxía: Dirixida, mándanse facer as tarefas e os alumnos vanas cacendo.
|
Tempo de sesión:
55 minutos.
|
Quecemento (15
minutos)
Primeiro exercicio: Carreira continua suave: 200 metros.
Segundo exercicio: Movilidade articular.
Terceiro exercicio: Por parellas: Cada parella cun balón e realizará distintos
exercicios para quentar:
- Darán pases de peitoo a vez que se van alexando e logo volveranse acercar.
- Desplazándose, daranse pases entre eles a unha man e a duas mans
- Un diante do outro, un corre cara diante e o outro cara atrás mentras se van pasando o balón.
- Pases con toque de dedos
- Pases rasos coa man.
- Pases cunha man e mentras coa outra desplazanse.
- Os dous colocaranse en paralelo, cada un mirando cara un lado. O que leva a pelota lanzará a mesma alta e caraa a súa espalda e o outro correrá para collela antes de que bote.
Parte principal (35
minutos).
Primeiro exercicio
Obxetivo: Mellora de saltos e de lanzamentos.
Material: Conos para delimitar o espazo.
Descrición: Dentro o grupo haberá un ou varios alumnos
que pillarán e o resto escaparán, pero todos os alumnos desprazaranse con
distintas variables.
Variables: Os alumnos desprazaranse a pes xuntos, a pata coxa, para pillar
lanzarán un balón, facendo marcha.
Segundo exercicio:
Obxetivo: Mellora de saltos e lanzamentos.
Material: 12 vallas, 12 conos, 12 pelotas e unha caixa.
Descrición: O exercicio consistirá nunha especie de
circuíto. Haberá tres equipos que se colocarán en tres filas. Diante de cada
fila haberá 4 vallas, a continuación 4 conos e a continuación 4 balóns. Cada
grupo terá que realizar una serie de tarefas por esos obstáculos e lanzar a bola
a una caixa común, e volver realizando o mesmo exercicio. O grupo que antes
meta as bolas na caixa gañará.
Variables: Cambiar os exercicios nas vallas e nos
conos, lanzar cunha man pelota, lanzar coas duas mans, lanzar de xeonllos. Cambiar a caixa por un aro.
Terceiro exercicio
Obxetivo: Mellora da carreira.
Material: Ningún.
Descrición: Os alumnos colocaranse por parellas, en duos
filas unhos en frente de outros. Un lado serán o número un e os outros o número dous. Cando o profesor diga un número estos terán que correr en
dirección oposta a súa parella e a súa parella intentar pillalos.
Variables: En lugar de un e dous, pares e impares. En
lugar de empezar de pe, empezar sentados, ou deitados.
Cuarto exercicio
Obxetivo: Mellora da carreira e da resistencia.
Material: 5 conos y 5 balóns
Descrición: Colócanse en cinco grupos, e señal o último alumno terá que salir correndo en zig-zag entre os seus compañeiros,
seguir ata un cono e regresar ata a súa posición.
Variables: En lugar de sortearlos correndo, a pes xuntos ou a pata coxa. Poñer un balón diante e o sair de esquivar aos compañeiros levalo ata o cono e volver.
Fase de volta a calma. (5 minutos)
Xogo: Lanzar pelota ao aire e todos os usuarios escapan excepto un deles que trata de coller a pelota o antes posible. Cando a colle berra: ¡Sangue! E todos os alumnos que escapaban deben pararse y quedarse no sitio. O usuario da pelota pode dar tres pasos para intentar darlle coa pelota a uno dos demais. Pódense ir metendo variantes como poder escapar solo a pata coxa ou pes xuntos ou que os tres pasos que poden dar o que ten a pelota sexan os tres pasos finais de triple salto.
Estiramientos xerais de abaixo-arriba.
ANÁLISE METODOLÓXICO
Comezamos pola preparación
previa:
·
Eduardo dixéranos que cada parte
da sesión tiña que ser dirixida por un membro do grupo, mentres os outros dous
se incorporaban realizando a sesión, xa que nun traballo non imos ter
axudantes, pero aínda así, os tres dirixiron a sesión xuntos, axudándose,
supoño que porque así se sentían máis respaldados.
QUECEMENTO:
·
Este quecemento sería correcto
para unha sesión técnica, pero non o vexo adecuado para unha sesión
introdutoria, xa que os nenos nesta fase teñen que divertirse, e prepararse
para a posterior fase técnica.
·
Durante a segunda parte do
quecemento, os rapaces de outro colexio comezaron a adestrar, por iso os
compañeiro que dirixían a sesión decidiron que cambiásemos de sitio, para non
molestalos. Este cambio foi moi adecuado.
PARTE PRINCIPAL
- Para comezar a parte principal, David díxonos que íamos realizar exercicios para mellorar as habilidades básicas, e esta información non sería adecuada para nenos de 8 anos. Os nenos non necesitan tanta especificación, pero imaxino que David o darnos a sesión a nos, non se deu conta.
- O exercicio de pillar a pata coxa e a pes xuntos, para min, foi demasiado longo, xa que era bastante esixente a nivel físico. Creo que se mesturaran no medio outro xogo de pillar sen ser a pata coxa os a pes xuntos, sería máis relaxado, ou se se disminuise o tempo do xogo.
- David, durante o exercicio do que falei no punto anterior deuse conta de que había xente parada, e para activalos dáballes un balón e comezaban a pillar eles. Esta iniciativa paréceme moi acertada.
- Mentres realizamos o circuíto un grupo de nenas chegaron para realizar salto de altura, polo que nos molestábamos no sitio onde estábamos, polo que os compañeiros que dirixían a sesión decidiron cambiar de sitio, e mandáronnos cambiar a nos o material, e colocalo igual no campo. Isto pareceume moi dinámico e educativo.
- O circuíto o ser de relevos resultou pouco dinámico, pasando moito tempo inactivos. Se non fose de relevos e fósemos saíndo uns detrás dos outros sería máis dinámico.
VOLTA A CALMA
Ningún comentario:
Publicar un comentario