O pasado venres tocou xogar e aumentar o noso coñecemento
sobre o rugbytag.
Como en todas as sesión, para xogar a este deporte,
dividímonos en grupos de cinco persoas e cada tres grupos xogamos nunha pista.
Enfrontándose dous equipos ata marcar un tanto, momento no cal o equipo gañador
queda no campo e o outro cambiase polo terceiro equipo, no cal un membro estaba
a exercer de árbitro coa axuda dos compañeiros.
Recordamos entón as regras do rugbytag coas que estabamos
a traballar:
- Se un equipo logra facerlle tres tags seguidos ao equipo contrario, estes perden a posesión do balón.
- O pase cara adiante do balón non está permitido, sendo este unha falta (adiantado), o igual que se un membro do equipo recibe un pase e se lle cae cara adiante. Perdendo a posesión do balón.
- O respecto o árbitro e os compañeiros e imprescindible.
- Cando se reinicia o xogo despois dun cambio de posesión farase co balón no chan e unha patada cara atrás, e os membros do equipo contrario deben estar diante a uns 2 ou 3 metros.
- O árbitro pode dar avisos se non se respectan a regras e ata pode acabar expulsando ao xogador por incumprimento das mesmas, quedando o equipo con un xogador menos.
- Non está permitido tirarse o chan para facer un ensaio, nin o contacto físico (placaxes)
- Os bloqueos en rugbytag non están permitidos.
Pois ben, na pasada sesión, malia
que non formen parte das regras do rugbytag, se non que son normas do ruggby,
para animar o xogo e facerlo máis divertido, Eduardo introducíu a “melé” do rugby seven, e unha variante
do “saque lateral “ou touche.
A melé do rugby 15 “o máis
coñecido”, fórmase cos oito dianteiros de un equipo que se enfrontan, formando
un bloque, e agachados, aos 8 dianteiros do equipo contrario.Pero no rugby
seven, fórmase con tan so tres xogadores, e esta é a formación que nos usaremos
para poñer o balón en xogo despois de producirse un “adiantado” por parte de
algún dos dous equipos.
O medio melé do equipo que non
cometeu a infracción tira a pelota a melé e ambos grupos de dianteiros empurran
para que o xogador que está entre os pilieres, denominado “talonador” poda
talonear a pelota e levala ao seu lado.
Ademais da melé tamén
introducimos unha variante do “saque lateral” ou touch, que se realizará cando
se por o balón en xogo despois de que este saise do campo.
Unha touch é unha formación onde
ambos equipos colocan aos seus dianteiros en fila, unha de cara a outra e de
fronte a liña do costado do campo, xeralmente onde saíu o balón. Unha vez
colocados o talonador o equipo ao que non se lle saíu o balón tira a pelota ao
centro de ambas filas, para que os equipos palmeen cara o seu lado e consigan o
balón.
O balón é lanzado alto, para que
entre dous componentes da fila levanten a outro e este palmee cara o seu lado.
O equipo que lanza o balón ten a vantaxe de ter unhas consignas que o talonador
dirá antes de lanzar o balón, e que lle indicarán ao seu equipo a que distancia
lanza o mesmo.
Nos simplificamos este saque
lateral, e tan so un componente de cada equipo será o encargado de saltar para
palmear o balón.
Ben, despois destas sesións xogando a rugbytag algúns
dos equipos xa son capaces de realizar estratexias de ataque e de defensa
óptimas para este deporte.
Pasamos agora a falar da “marcha”, xa que o venres pasado tamén realizamos práctica desta
modalidade.
Esta vez, cara comezar esta parte fixemos unha serie
de xogos que irían dirixidos a que os nenos e nenas se familiarizaran e
adestraran a “marcha”.
Os xogos eran xa coñecidos pola maioría de nos, pero
adaptados para traballar o que nos desexábamos. Un deles era o “pilla pilla”, e
o outro o “pato pum”, onde os participantes están sentados en círculo e un
deles anda o redor ata que lle toca a cabeza a un compoñente do grupo, o cal
ten que levantarse e correr para logra pillar o seu compañeiro antes de que
este de a volta completa e logre sentarse no seu sitio.
Estes xogos adaptáronse engadíndolles unha única norma
(realizalos marchando en vez de correndo), que os converte en xogos útiles para
os nosos propósitos, que é que os nenos aprendan a “marchar” sen aburrirse.
É importante, ao tratar con nenos e nenas, que
centremos os nosos esforzos en que estes se divirtan, ademais de que aprendan
unha modalidade deportiva. Po iso os adestramentos non deben ser so puramente
técnicos, se non que se necesita un compoñente lúdico.
Nesta mesma sesión tamén observamos nos nosos
compañeiros, e en grupos, as diferentes partes da marcha (dobre apoio, tracción,
relaxación e impulso). A práctica consistía en simplemente observar estas
partes, pero as miñas ganas de axudar as compañeiras a mellorar a súa técnica,
levábanme a corrixilas.
A última parte da sesión si que consistía en observar
e dicirlle aos nosos compañeiros que é o que nos víamos que facían “raro”, ou
incorrectamente, e no meu caso, un erro que cometía era a extensión do brazo
esquerdo.
Paso agora a relatar a técnica da marcha:
Técnica da marcha
Dobre apoio:
Esta fase
dase cando ambos pes do atleta tocan o chan. O pe retrasado ten apoiada a parte
anterior do metatarso e as falanxes, e o adiantado, que vai totalmente recto,
ten apoiado o tarso (talón). A cadeira ten que estar totalmente recta.
Tracción: Nesta fase
da técnica o atleta leva as cadeiras cara adiante ata que o centro de gravidade
coincide coa vertical da perna de ataque (a cal ten que seguir recta) e iniciase
o movemento dos brazos.
Relaxación: É o momento
no cal as cadeiras se encontran sobre a vertical da perna adiantada, apoiada xa
na totalidade da planta do pe.
Impulso: Nesta fase,
o centro de gravidade sobrepasa a vertical da perna de ataque. A perna que
realizou a fase de tracción realiza un impulso marcando a extensión do nocello,
mentres que a outra, acompañada dunha rotación de cadeira, lévase cara adiante
para volver novamente a fase de dobre apoio.
O tronco tense que manter sempre vertical. As cadeiras realizan un
movemento rotatorio ao compás do movemento das pernas, evitando variar a altura
na medida do posible do centro de gravidade. Os brazos, pola súa parte,
realizan unha función de equilibrio.
Ningún comentario:
Publicar un comentario